1. Projekt "Akademia Młodego Informatyka"

Projekt polega na przeprowadzeniu w trakcie 2 lat akademickich dla uczniów w wieku 13-16 lat zajęć w ramach Akademii Informatycznej (AI) z algorytmiki i programowania, 20 sparingów informatycznych oraz zorganizowania konkursu z umiejętności informatycznych, a także stworzeniu 1 modułu edukacyjnego w postaci listy zadań do nauki algorytmiki-programowania. W zajęciach weźmie udział min. 260 uczniów z różnych regionów Polski. W ramach proj. zostanie utworzonych 8 grup Akademii Informatycznej. Beneficjent planuje zorganizować część grup we Wrocławiu, część w różnych ośrodkach w kraju (Legnica, Częstochowa, Rybnik). Efekty, które osiągną uczniowie uczestnicząc w zajęciach, to przede wszystkim rozwinięcie umiejętności matematyczno-przyrodniczych, kultury myślenia krytycznego, kreatywności i rozwiązywania problemów. Program zajęć będzie powiązany tematycznie w jedną logiczną całość. Umiejętności nabyte na jednych zajęciach, będą wykorzystywane na następnych. Wszystkie zajęcia prowadzone będą w taki sposób, aby korzyść mogli odnieść uczniowie wykazujący się przynajmniej przeciętnymi predyspozycjami do uczenia się informatyki, jeśli tylko okażą dostateczne zaangażowanie. Zajęcia nie będą zatem miały charakteru ,,elitarnego". Zajęcia Akademii Informatycznej będą prowadzone w większości w macierzystych szkołach uczniów. W jednym semestrze planuje się przeprowadzić ok. 5 spotkań (po 5h, co 2-3 tyg.), które prowadzone będą m. in. przez absolwentów szkół w których zajęcia się odbywają. na II UWr planuje się zorganizować 10 Sparingów oraz zorganizować konkurs.


2. Projekt "Naukowe Obozy Informatyczne".

Proj. polega na przeprowadzeniu w trakcie 2 lat akademickich dla uczniów ostatnich klas szkół podstawowych oraz pierwszych dwóch klas LO 6 obozów naukowych 6 dniowych (5 noclegów) mających na celu zaprezentowanie informatyki inaczej niż normalnie jest postrzegana i nauczana w szkole. W obozach weźmie udział około 150 uczniów z różnych regionów polski. Ponieważ jeden rok akademicki odpowiada jednemu rokowi nauki szkolnej, w obozach będą uczestniczyć w części te same osoby, ze względu na fakt, że obóz nr 2 następujący po obozie nr 1 (analogicznie obóz nr 5 po obozie nr 4) i będzie on różny tematycznie (o innym zakresie merytorycznym) oraz równocześnie momentem przygotowania uczniów do wzięcia udziału w kolejnym etapie Olimpiady Informatycznej. W projekcie planuje się udział całych grup szkolnych ale również uczniów zgłaszających się indywidualnie. Efekty, które osiągną uczniowie uczestnicząc w obozach, to przede wszystkim rozwinięcie umiejętności matematyczno-przyrodniczych, kultury myślenia krytycznego i rozwiązywania problemów. Program(y) obozu(ów) będzie powiązany tematycznie w jedną logiczną całość. Umiejętności nabyte jednego dnia, będą wykorzystywane dnia następnego. Zajęcia prowadzone będą w taki sposób, aby korzyść mogli odnieść uczestnicy wykazujący się przynajmniej przeciętnymi predyspozycjami do uczenia się informatyki, jeśli tylko okażą dostateczne zaangażowanie, zatem zajęcia nie będą miały charakteru ,,elitarnego".


----------------------------------------------------------------------------------------------------

Uniwersytet Wrocławski realizował projekt Udział łazika marsjańskiego Aleph 1 w zawodach URC 2017, finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz krajowego wkładu publicznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
Nr projektu: POWR.03.03.00-00-P009/16

Biuro Projektu
ul. F. Joliot-Curie 15
50-383 Wrocław

e-mail: beata.rusiecka@cs.uni.wroc.pl
el. +48 71 375 78 00


Wcześniej Uniwersytet Wrocławski realizował projekt Budowa łazika marsjańskiego "Aleph 1" finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz krajowego wkładu publicznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Nr projektu: POWR.03.03.00-00-P001/15.