Konsultacje:
poniedziałek 12-14Adres:
Instytut Informatyki19 stycznia 2011 r.
Oceny z laboratorium w grupie PRz:
Studentom z mojej grupy (PRz) będę wpisywał oceny z laboratorium w poniedziałek 24 stycznia o godzinie 13:15. Jeśli ktoś nie będzie mógł w tym czasie dotrzeć do instytutu (pokój 339), to proszę zostawić indeks na półce koło portierni.
18 grudnia 2010 r.
Zadanie 10:
Termin oddania następnego zadania (zadanie 10) wypadnie już w nowym roku. Zadanie to będzie dotyczyć wątków. Sformułuję je jeszcze przed Wigilią i umieszczę na liście.
10 listopada 2010 r.
Zadanie 6 w grupie PRz:
Termin oddania następnego zadania (zadanie 6) w mojej grupie (PRz) został przesunięty o jeden tydzień a więc na 24 listopada.
10 listopada 2010 r.
Zadanie 5 w grupie PRz:
Zadanie 5 w mojej grupie (PRz) można również oddać za tydzień 17 listopada za trochę mniejszą liczbę punktów niż normalnie.
8 listopada 2010 r.
Decode Tieto 2010:
Każdy uczestnik kursu programowania w Javie, który zapisze się na zawody Decode Tieto 2010, weźmie udział w eliminacjach i osiągnie pozytywny wynik, dostanie ekstra punkty, które będą doliczane do punktacji z laboratorium.
Konkurs programistyczny rozpoczyna się jutro (9 listopada 2010). Firma Tieto Poland zainauguruje go w naszym Instytucie. Więcej informacji można znaleźć na stonie instytutowej.
5 listopada 2010 r.
Zadanie 5:
Nie podoba mi się to zadanie. Coś w nim poprawię, jeszcze dzisiaj...
Już!
Nie chciałem zmieniać zbyt wielu rzeczy, więc tylko uzupełniłem treść o pewne wskazówki mogące pomóc przy projektowaniu klas w tym zadaniu.
Nie napisałem tego w treści, ale można pomyśleć o statycznej kolekcji przechowującej wszystkie funkcje i operatory, co pozwoliłoby w elegancki sposób identyfikować nazwy wyłuskane z wpisanego wyrażenia ONP (tak zrobiłem w rozwiązaniu wzorcowym).
25 października 2010 r.
Zadanie 3:
W związku z licznymi pytaniami odnośnie zadania 3 (drzewa obliczeń) wyjaśniam: w zadaniu tym są do zrealizowania trzy podpunkty i za zrobienie wszystkich trzech podpunktów można łącznie dostać do 10 punktów.
Ponadto zrobiłem kilka poprawek i wyjaśnień w samej treści zadania. W podpunkcie 1: zmieniłem interfejs na klasę abstrakcyjną. W podpunkcie 2: podałem przykład wyrażenia i hierarchii klas.
5 października 2010 r.
Pierwsze laboratorium:
Pierwsze laboratoria odbędą się dopiero w przyszłym tygodniu 12-14 października.
3 października 2010 r.
Punkt informacyjny:
To właśnie w tym miejscu będą się pojawiać ważne ogłoszenia dotyczące organizacji zajęć związanych z tym przedmiotem. Proszę zaglądać do tych ogłoszń, szczególnie przed wykładem i przed laboratorium.
Java to współczesny obiektowy język programowania stworzony przez Jamesa Goslinga z firmy Sun Microsystems. Od momentu powstania w połowie lat 90-tych XX wieku przeżył on dynamiczny rozwój a zainteresowanie nim stale rośnie. Język Java przyciągnął do dziś prawie 7 milionów programistów. Znajduje zastosowanie w każdej ważniejszej gałęzi przemysłu informatycznego i jest obecny w różnego rodzaju urządzeniach, komputerach i sieciach. Popularność Javy wynika przede wszystkim z przenośności programów i niezależności od konkretnej platwormy sprzętowej, a co za tym idzie, ma zastosowanie w Internecie oraz ogólnie w aplikacjach sieciowych. Jego podstawowe koncepcje zostały przejęte z języka Smalltalk (maszyna wirtualna, odśmiecanie pamięci) oraz z języka C++ (znaczna część składni i słów kluczowych).
Celem tych zajęć jest nauczenie Was programowania w języku Java oraz zapoznanie z podstawowymi technologiami wykorzystywanymi we współczesnym programowaniu w Javie.
Literatura papierowa polskojęzyczna:
Literatura papierowa anglojęzyczna:
Literatura elektroniczna anglojęzyczna:
Spis wykładów:
Koncepcja Javy:
Składnia języka Java:
Klasy i obiekty:
Dziedziczenie:
Polimorfizm:
Pakiety:
Interfejsy:
Klasy wewnętrzne:
Wyjątki:
Asercje:
Komponenty AWT:
Grafika:
Obsługa zdarzeń:
Architektura komponentów GUI w Swingu:
Podstawowe komponenty Swing:
Okna w Swingu:
Specjalizowane komponenty Swing:
MVC:
Zaawansowane komponenty Swing:
Komentarze dokumentacyjne:
Strumienie:
Pliki:
Wątki:
Wyliczenia:
Typy otoczkowe:
Refleksja:
Typy sparametryzowane:
Kolekcje standardowe:
Aplety:
Metadane:
Servlety: