Ogłoszenia

  • (6 marca 2006) Pojawił sie aktualny ranking w mojej grupie!

Terminy

Zajęcia w czasie semestru

  • wykład:
    wtorek 16-18 s.31 (K.Loryś)
    czwartek 12-14 s.31 (K.Loryś)
  • repetytorium:
    wtorek 8-10 s.31 (G.Zwoźniak)
  • laboratorium:
    wtorek 10-12 s.50d (M.Bieńkowski)
  • ćwiczenia:
    czwartek 14-16 s.36 (P.Kanarek)
    czwartek 14-16 s.35 (K.Loryś)
    czwartek 14-16 s.34 (P.Rzechonek)
    czwartek 14-16 s.33 (G.Stachowiak)
    czwartek 14-16 s.32 (P.Zalewski)

Kolokwia i egzaminy

  • kolokwium połówkowe: 27 kwietnia 2006, godzina 12:15, sala 31 (?)

  • egzamin podstawowy: ???
  • egzamin uzupełniający: ???
  • egzamin poprawkowy: ???

Zasady

Egzamin

zaliczenie przedmiotu (htm)

Ćwiczenia

ocena z ćwiczeń (htm)
Deklaracje.
Na ćwiczeniach będą rozwiązywane zadania z list. Zadaniom będzie przypisana liczba punktów zależna od stopnia ich trudności.
  1. Przed rozpoczęciem każdych zajęć student powinien złożyć u prowadzącego deklarację, które zadania z bieżącej listy potrafi rozwiązać (należy przez to rozumieć umiejętność zaprezentowania rozwiązania). Deklaracja może dotyczyć jedynie tych zadań, których rozwiązania nie były jeszcze prezentowane przy tablicy.
  2. Po zakończeniu każdych ćwiczeń każdy student otrzymuje punkty jedynie za te z zadeklarowanych przez siebie zadań, których rozwiązania były w danym dniu prezentowane przy tablicy. Zadania zadeklarowane w danym dniu a nie rozwiązane przy tablicy można zadeklarować przed następnymi ćwiczeniami (o ile pragnie się uzyskać za nie punkty).
Prezentacje rozwiązań.
Za prezentację rozwiązania w czasie ćwiczeń przy tablicy można uzyskać liczbę punktów przypisaną zadaniu (konsekwencje błędnych rozwiązań albo braku znajomości rozwiązania, pomimo jego zadeklarowania, opisane są poniżej). Prezentacje rozwiązań mają być dobrze przygotowane.
Kartkówki.
Na początku każdych ćwiczeń będzie krótka kartkówka. Proszę się nie spóźniać. Z każdej kartkówki będzie można otrzymać od -1 do 1 punktów.
Elaboraty.
Każdy student dostanie indywidualnie do napisania dwa zadania domowe. Zadania będą polegały na spisaniu rozwiązania zadania (zwykle będą to zadania z list) w latexu. Rozwiązania mają być na elementarnym poziomie, zrozumiałe dla przeciętnie zdolnego studenta. Nie jest ich celem przekonanie ćwiczeniowca, że umiecie to zadanie rozwiązać, lecz wytłumaczenie rozwiązania w podręcznikowy sposób. Za zadania domowe będzie można uzyskać maksymalnie do 6 punktów.
Punkty karne.
Punkty karne będą przyznawane w następujących sytuacjach:
  1. Za nieznajomość rozwiązania zadeklarowanego zadania student otrzymuje maksymalnie do 5 punktów karnych. Wymiar kary będzie ustalany indywidualnie przez prowadzącego i będzie zależał od stopnia nieznajomości zadania i materiału. Zamiast punktów karnych lub łącznie z nimi prowadzący może zastosować inną karę: anulowanie deklaracji danego zadania lub wszystkich zadań z danej listy.
  2. Gdy prowadzący ćwiczenia jest zmuszony przedstawiać rozwiązanie zadania, wówczas każdy student z grupy otrzymuje tyle punktów karnych ile było przypisanych temu zadaniu.
  3. Za nieusprawiedliwioną nieobecność student otrzymuje 3 punkty karne. Nieobecności należy usprawiedliwiać na pierwszych zajęciach po absencji. Usprawiedliwienia dostarczone później nie będą uwzględniane.
Obliczanie dorobku punktowego.
Praca studenta na ćwiczeniach jest oceniana poprzez przyznawanie punktów. Liczbę uzyskanych punktów oblicza się:
  1. dodając połowę sumy punktów uzyskanych za deklaracje rozwiązań,
  2. oraz punkty uzyskane za prezentacje rozwiązań przy tablicy, za kartkówki i za elaboraty,
  3. a następnie odejmując punkty karne.
Ocena na zaliczenie.
Ocena na zaliczenie ćwiczeń będzie liniowo zależna od liczby punktów, które student może zdobywać na ćwiczeniach.
  1. Podstawą dolną obliczeń jest suma liczy 14 (maksymalna liczba punktów jakie można uzyskać z kartkówek), liczby 6 (maksymalna liczba punktów jakie można uzyskać za elaboraty) i maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania za deklaracje (a więc połowa sumy punktów przypisanych zadaniom ze wszystkich list). W przypadku grupy zaawansowanej suma ta obejmuje także punkty za zadania specjalne.
  2. Minimalna liczba punktów gwarantująca zaliczenie wynosi 1/3 podstawy dolnej.
  3. Podstawa górna jest sumą podstawy dolnej oraz średniej liczby punktów, które można będzie uzyskać za prezentacje. Ten ostatni składnik jest równy ilorazowi sumy punktów zadań na listach (również tych nierozwiązanych na ćwiczeniach) przez liczbę osób w grupie (średnia z obecności na ćwiczeniach).
  4. Minimalna liczba punktów gwarantująca ocenę bardzo dobrą wynosi 3/4 podstawy górnej.
  5. Minimalne liczby punktów gwarantujące pozostałe oceny otrzymamy dzieląc przedział <1/3 podstawy dolnej, 3/4 podstawy górnej) na cztery równe części.

Laboratorium

ocena z pracowni (pdf)

Rankingi

Wyniki z ćwiczeń:

  • grupa P.Kanarek (xls)
  • grupa K.Lorysia (xls)
  • grupa P.Rzechonka (html)
  • grupa G.Stachowiaka (sxc)
  • grupa P.Zalewskiego (ods)

Zadania na ćwiczenia

  • Lista 1 (23.02.2006): (ps)
  • Lista 2 (2.03.2006): (ps)
  • Lista 3 (9.03.2006): (ps)
  • Lista 4 (23.03.2006): (ps)
  • Lista 5 (13.04.2006): (ps)
  • Lista 6 (27.04.2006): (ps)

Notatki do wykładów

  • Wykład 1 (16.02.2006): problemy, algorytmy, programy, złożoność (ps)
  • Wykład 2 (21.02.2006): algorytmy zachłanne (ps)
  • Wykład 3 (23.02.2006): metoda "dziel i zwyciężaj" (ps)
  • Wykład 4 (28.02.2006): zastosowania metody "dziel i zwyciężaj" (ps)
  • Wykład 5 (2.03.2006): programowanie dynamiczne (ps)
  • Wykład 6 (7.03.2006): zastosowania programowania dynamicznego (ps)
  • Wykład 7 (9.03.2006): dolne granice - drzewa decyzyjne, gra z adwersarzem
  • Wykład 8 (14.03.2006): dowodzenie dolnych granic dla konkretnych problemów
  • Wykład 9 (16.03.2006): sortowanie
  • Wykład 10 (21.03.2006): selekcja
  • Wykład 11 (23.03.2006): ???