Kupujemy nowy komputer - czy to problem?

WebQuest dla IV klasy liceum
Temat: Komputer i jego urządzenia zewnętrzne

Zaprojektowane przez:

Agata Serwa
Robert Andrzejuk

Dawid Hulisz

Paweł Kuczewski



Wstęp  | Zadanie  | Proces  | Ewaluacja  | Konkluzja  | Punkty


Wstęp

 

Jesteś informatykiem w znanej firmie reklamowej. Firma potrzebuje zakupić dwa komputery: jeden do księgowości i jeden dla grafików komputerowych. I to jest zadaniem dla Ciebie.
Firma ma ograniczone środki pieniężne, więc rozsądnie określ kwotę, którą możesz wydać na zakup sprzętu komputerowego.



Zadanie

 

Zadaniem dla Ciebie jest przedstawienie Twojemu szefowi raportu zawierającego kosztorys i opis sprzętu, który warto by było zakupić do firmy.Każdy produkt, który chcecie zakupuić będzie musiał być udokumentowany fakturą VAT i posiadać gwarancję.


Proces

  1. Podzielcie się na zespoły cztero-osobowe.
  2. Określcie kwotę, której nie możecie przekroczyć przy zakupie.
  3. Do przydzielenia są dwa zadania:
    a) wybranie komputerów z oferty gotowych, złożonych zestawów.
    b) złożenie komputera z komponentów oferowanych przez sklepy komputerowe.
  4. Niech dwie osoby z grupy wybiorą zadanie a) i wykonają je niezależnie od siebie. Pozostałe dwie osoby niech wykonają niezależnie od siebie zadanie b).
  5. Skorzystajcie z zamieszczonych poniżej odnośników lub wyszukajcie inne strony zawierające informacje na ten temat.

    Serwisy z recenzjami i opisami:


    Sklepy we Wrocławiu:


    Strony producentów komputerów:

           

       

    W grupie przeanalizujcie z jakich komponentów składa się komputer i zróbcie listę.Zróbcie także listę niezbędnych urządzeń zewnętrznych.

  6. Skorzystaj ze schematu jak zebrać (indywidualnie) potrzebne informacje:
    1. wybierz , które elementy z listy będą ci potrzebne do zestawu.
    2. Korzystając z dostępnych cenników i opisów produktów, wybierz części o odpowiednich parametrach.
    3. dla każdej części (zestawu) określ konkretny model (typ, firmę, wielkość, prędkość), który Cię interesuje.
    4. podsumuj ceny wybranego przez Ciebie sprzętu
  7. W grupie przedstawcie sobie nawzajem propozycje sprzętu.
  8. Przedyskutujcie wspólnie Wasze projekty i wybierzcie, który wg Was byłby najlepszy (tj. spełnia wymagania stanowiska, na którym będzie wykorzystywany i nie przekracza ustalonej przez Was granicy cenowej).
  9. Nie zapomnijcie uzasadnić dlaczego wybraliście takie, a nie inne komponenty i urządzenia zewnętrzne.
  10. Przedstawcie raport i kosztorys wybranego przez was sprzętu.



Ewaluacja

Kryteria oceny:

 

Podziękowania dla WebQuest za udostępnienie wzorca tej strony.



Ostanio uaktualnione 21 stycznia 2002.