Realistyczna Grafika Komputerowa
Program wykładu z roku 2010
Linki:
►
Institytut
►
CG files
►
CG links
Ray Tracing
Znajdowanie przecięć z trójkątami
Algorytm Badouel'a
Algorytm Möller'a (1997)
Znajdowanie przecięć z powierzchniami parametrycznymi
Metody przyspieszania Ray Tracingu
Kontrola głębokości rekursji
Bryły otaczające
Hierarchie brył otaczających
Slabs - Kay Kajiya 1986
Jednorodny podział przestrzeni
Niejednorodny podział przestrzeni
Metody specjalne
Promienie uogólnione
Proste ulepszenia klasycznego ray tracera
Antialiasing
Półcienie - niepunktowe źródła świała
Głębia ostrości
Efekt poruszenia w ruchu - motion blur
Podstawy teoretyczne transportu światła
Geometria
Kąt bryłowy
Współrzędne sferyczne
Mały kąt bryłowy (różniczka)
Teoria transportu światła
Moc promieniowania/strumień świetlny
Radiancja/luminancja
Natężenie napromieniowania/oświetlenia
Radiosity/luminosity
Radiant/Luminous Intensity
Radiometria i fotometria
Funkcje BRDF opisujące odbicie światła
Model Phonga
Poprawiony Model Phonga
Poprawiony Model Blinna
Fizyczny Model Cook'a-Torrance'a
Inne modele: Kajiya, Poulin-Fournier, He-Torrance-Sillion-Greenberg, Strauss, Ward, Schlick
Model Warda `92
Model Schlicka `93
Model Lafortune'a `97
Metody Monte Carlo
Bias
Metody próbkowania
Gęstość i dystrybuanta
Jak generować próbki z zadanym rozkładem?
Próbkowanie jednorodne - uniform sampling
Próbkowanie ważone - importance sampling
Próbkowanie z odrzucaniem - rejection sampling
Próbkowanie warstwowe - stratified sampling
Próbkowanie -- varia
Metody Quasi Monte Carlo
Synteza obrazów przy pomocy metod MC i QMC
Stochastyczna metoda śledzenie promieni
Śledzenie ścieżek
Śledzenie fotonów
Mapy fotonów
Dwukierunkowe śledzenie ścieżek
Metody radiosity (energetyczne)
Wyprowadzenie równania radiosity
Dyskretyzacja równania
Współczynniki kształtu
Analogia Nusselta i metody obliczania współczynnkików kszałtu
Metody iteracyjne rozwiązywania równania (Jacobiego, Gaussa-Seidla)
Progresywna metoda radiosity (relaksacja Southwella)
Metoda adaptacyjnego podziału, hierarchiczna metoda radiosity
Mapowanie tonów HDR->LDR
Równanie renderingu raz jeszcze
Funkcja ważności/potencjału
Funkcja GRDF
Nierekurencyjne równanie na moc przy pomocy GRDF
Dwukierunkowe śledzenie ścieżek
Metoda Metropolis, równowaga szczegółowa
Andrzej Łukaszewski (
anl@ii.uni.wroc.pl
)