Podstawy Grafiki Komputerowej

Semestr zimowy 2015/2016:
Wykład: poniedziałek 14:15-16:00, sala 119



Informacje bieżące:

To jest stara i nieaktualizowana strona wykładu z roku 2015/16 !

Egzamin: 4 lutego 2016 (czwartek) godzina 10:15, sala 25
Strona z informacjami o egzaminie (aktualizowana)

Przykłady z wykładu prof. T. Bednarza: WebGL , pozostałe zasoby: programy w OpenGL dostępne na moodle

Tutoriale dla nowego OpenGL (GLFW+GLM) np. macierze


Program wykładu:

Program wykładu 2015/16 (aktualizowany)

Literatura:

Podstawowe:
  1. P. Shirley, Fundamentals of Computer Graphics, A.K.Peters, Natick Massachusetts 2002 (link do strony).
  2. J.D. Foley, A. van Dam, S.K. Feiner, J.F. Hughes, Computer Graphics - Principles and Practice,  2nd edition, Addison-Wesley, Reading, Massachusetts 1992. (takze  tych samych autorow  ``Interactive Computer Graphics'',  ``Introduction to Computer Graphics'').
  3. A. Glassner, Principles of Digital Image Synthesis, Morgan Kaufmann Publ., San Francisco 1995.
Pozycje podstawowe wydane w Polsce:
  1. M. Jankowski, Elementy grafiki komputerowej, WNT, Warszawa 1990.
  2. J.D. Foley, A. van Dam, S.K. Feiner, J.F. Hughes, Wprowadzenie do grafiki komputerowej, WNT, Warszawa 1995.
  3. J. Zabrodzki (red.), Grafika Komputerowa, metody i narzedzia, WNT 1994.
  4. T. Pavlidis, Grafika i przetwarzanie obrazów, WNT, Warszawa 1987.
Pozostale (dostepne w bibliotece instytutu):
  1. A. Watt, 3D Computer Graphics, 2nd edition, Addison-Wesley, 1993.
  2. D.F. Rogers, Procedural Elements for Computer Graphics,   McGraw Hill 1985 (przeklad rosyjski, Mir 1989).
  3. D. Hearn, P. Baker, Computer Grphics, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, 1986.
  4. R. Salmon, M. Slater, Computer Graphics: system and concepts, Addison-Wesley, 1987
  5. A.S. Glassner, Graphics Gems, Academic Press, Boston 1990.
  6. J. Arvo, Graphics Gems II, Academic Press, Boston 1991.
  7. D. Kirk, Graphics Gems III, Academic Press, Boston 1992.
  8. P.S. Heckbert, Graphics Gems IV, Academic Press, Boston 1994.

Linki:

Ogólne:

Oprogramowanie:

  • XnView  - przeglądarka i konwerter plików graficznych (Win/Linux/...) oraz GFL SDK czyli biblioteki do czytania/zapisywania wielu formatów plików graficznych.
  • GIMP  - program do edycji grafiki rastrowej (licencja GNU)
  • Blender  - program do modelowania scen 3D, renderowania i tworzenia animacji (licencja GNU)
  • Wings3D  - prostszy program do modelowania scen 3D

OpenGL:

OpenGL Toolkits (otwieranie okna, obsługa klawiatury i myszy...) :

Interface Libraries (biblioteki z przyciskami, suwakami,... ):

Zasoby lokalne:

Iluzje:


Pracownia: czwartek 10:15 sala 110, czwartek 14:15 sala 7



Andrzej Łukaszewski (anl(at)ii.uni.wroc.pl)